So-net無料ブログ作成
検索選択
2017年06月| 2017年07月 |- ブログトップ

高校数学:有理数の指数など(2017年7月14日から20日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/14~2017/07/20


【学習時間】
6時間15分27秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage2Lesson5Unit1
疑問詞 to do~
・H_Stage2Lesson5Unit2
不定詞の意味上の主語
・H_Stage2Lesson5Unit3
不定詞の否定形
・H_Stage2Lesson5Unit4
不定詞の完了形
・H_Stage2Lesson5Unit5
不定詞の重要構文①
・H_Stage2Lesson5Unit6
不定詞の重要構文②
・H_Stage2Lesson6Unit1
主語としての動名詞
・H_Stage2Lesson6Unit2
補語としての動名詞
・H_Stage2Lesson6Unit3
目的語としての動名詞

高校数学:
・H_Stage8Lesson2Unit1
累乗根
・H_Stage8Lesson3Unit1
有理数の指数
・H_Stage8Lesson4Unit1
指数方程式
・H_Stage10Lesson1Unit1
座標平面と点
・H_Stage10Lesson1Unit2
数直線上の内分点・外分点
・H_Stage10Lesson1Unit3
座標平面上の内分点・外分点
・H_Stage10Lesson1Unit4
三角形の重心の座標


【弱点】
なし

海外.png


nice!(8)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

高校英語:使役動詞の受動態など:2017/07/11~2017/07/17 [すらら]

【学習期間】
2017/07/11~2017/07/17


【学習時間】
5時間14分29秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage2Lesson3Unit5
知覚動詞・使役動詞の受動態
・H_Stage2Lesson4Unit1
形容詞的用法の不定詞①
・H_Stage2Lesson4Unit2
形容詞的用法の不定詞②
・H_Stage2Lesson4Unit3
副詞的用法の不定詞①
・H_Stage2Lesson4Unit4
副詞的用法の不定詞②
・H_Stage2Lesson4Unit5
副詞的用法の不定詞③
・H_Stage2Lesson5Unit1
疑問詞 to do~
・H_Stage2Lesson5Unit2
不定詞の意味上の主語
・H_Stage2Lesson5Unit3
不定詞の否定形
・H_Stage2Lesson5Unit4
不定詞の完了形
・H_Stage2Lesson5Unit5
不定詞の重要構文①

高校数学:
・H_Stage8Lesson1Unit1
指数法則
・H_Stage8Lesson2Unit1
累乗根
・H_Stage8Lesson3Unit1
有理数の指数
・H_Stage10Lesson1Unit1
座標平面と点
・H_Stage15Lesson2Unit3
円順列
・H_Stage15Lesson2Unit4
重複順列


【弱点】
英語:
・What を使った感嘆文

数検対策にピッタリ.png
nice!(8)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

肯定文の作り方など:2017年7月11日から16日 [すらら]

【学習期間】
2017/07/11~2017/07/16


【学習時間】
10時間10分06秒


【学習項目】
中学英語:
・身近なものを英語で言ってみよう①
・Pre-lessonlesson2unit1
身近なものを英語で言ってみよう②
・Pre-lessonlesson3unit1
アルファベットの練習①
・Pre-lessonlesson4unit1
アルファベットの練習②
・Pre-lessonlesson5unit1
アルファベットの練習③
・Pre-lessonlesson6unit1
アルファベットの練習④
・Stage1Lesson0unit01
登場人物の紹介
・Stage1Lesson1unit1
This is America. That is Japan.
・Stage1Lesson1unit2
This is Mike. That is Alice.
・Stage1Lesson1unit3
This is a bone. That is a cat.
・Stage1Lesson1unit4
This is a strawberry. That is an apple.
・Stage1Lesson1unit5
英語の文のルール
・Stage1Lesson2unit6
This is not a bone. That is not Tom.
・Stage1Lesson2unit7
This is an apple. That is not an apple.
・Stage1Lesson2unit8
This isn't a cap. That isn't a table.
・Stage1Lesson3unit9
Is this a watch? Is that a clock?
・Stage1Lesson3unit10
Yes, it is. No, it is not.
・Stage1Lesson4unit11
She is a Japanese girl. He is a Japanese boy.
・Stage1Lesson4unit12
This is Kaoru. She is a Japanese girl.
・Stage1Lesson4unit13
He is not a Japanese girl. She is not an American girl.
・Stage1Lesson4unit14
He's a Japanese boy. She's an American girl. He isn't a Japanese boy. She isn't an American girl.
・Stage1Lesson4unit15
Is he a teacher? Is she an artist?
・Stage1Lesson4unit16
Yes, he is. / No, he is not. Yes, she is. / No, she isn't.
・Stage1Lesson5unit17
I am Mary White. You are a nurse.
・Stage1Lesson5unit18
I am Tom. You are a student.
・Stage1Lesson5unit19
I am not an American. You are not a human.
・Stage1Lesson5unit20
I'm Alice. You're Mike. I'm not an artist. You aren't a nurse.
・Stage1Lesson5unit21
Are you a firefighter?
・Stage1Lesson5unit22
Yes, I am. / No, I'm not.
・Stage1Lesson6unit23
主語とbe動詞①
・Stage1Lesson6unit24
1人称・2人称・3人称
・Stage1Lesson6unit25
人称とbe動詞
・Stage1Lesson6unit26
固有名詞と普通名詞
・Stage1Lesson6unit27
a, an, the
・Stage1Lesson6unit28
肯定文の作り方
・Stage1Lesson6unit29
否定文の作り方
・Stage1Lesson6unit30
疑問文の作り方
・Stage1Lesson6unit31
疑問文の答え方
・Stage1Lesson6unit32
This is Kaoru. She is a student. This is Blackie. It is a dog.
・Stage1Lesson7unit33
確認テスト
・Stage1Lesson8unit34
my pen / your notebook / his mother / her friend
・Stage1Lesson8unit35
This is my pen.
・Stage1Lesson8unit36
This isn't your ball.
・Stage1Lesson8unit37
Is this your bag? Yes, it is. / No, it isn't.
・Stage1Lesson9unit38
Her name is Lucy. My name is Alice.
・Stage1Lesson9unit39
His name is Tom. His name isn't Tom. Is his name Tom?
・Stage1Lesson9unit40
Is his name Tom? Yes, it is. / No, it isn't.
・Stage1Lesson10unit41
Tom's friend / Lucy's notebook / my friend's house
・Stage1Lesson10unit42
Alice's father is an astronaut. / That isn't my father's car. / Are you Tom's girlfriend?
・Stage1Lesson11unit43
mine / yours / his / hers
・Stage1Lesson11unit44
This is mine. / This is not yours. / Is this his? / Is that hers?
・Stage1Lesson11unit45
This is his. / This is his car.
・Stage1Lesson12unit46
Tom's / Lucy's / my friend's
・Stage1Lesson12unit47
This is Lucy's. / This isn't Mr. White's. / Is this my friend's?
・Stage1Lesson12unit48
This is Tom's. / This is Tom's bag.
・Stage1Lesson13unit49
診断テスト
・Stage1Lesson14unit50
a book / books
・Stage1Lesson14unit51
These are comics. / Those are novels.
・Stage1Lesson14unit52
This is a flower. / These are flowers. / That is a guitar. / Those are guitars.
・Stage1Lesson14unit53
These are not flowers. / Those aren't guitars.
・Stage1Lesson14unit54
Are these books? / Are those comics?
・Stage1Lesson14unit55
Are these books? Yes, they are. / No, they are not.
・Stage1Lesson15unit56
we / you / they
・Stage1Lesson15unit57
We are classmates. / You are friends. / They are students.
・Stage1Lesson15unit58
We are not classmates. / You are not students. / We are not adults.
・Stage1Lesson15unit59
Are you Tom's friends? / Are they Ms. Smith's students?
・Stage1Lesson15unit60
Are you Tom's friends? Yes, we are. / No, we are not.
・Stage1Lesson16unit61
主語とbe動詞②
・Stage1Lesson16unit62
名詞の複数形
・Stage1Lesson16unit63
be動詞の文を作る
・Stage1Lesson16unit64
be動詞の疑問文に答える
・Stage1Lesson17unit65
診断テスト
・Stage1Lesson18unit66
our book / your notebooks / their watches
・Stage1Lesson18unit67
That's our car. / He is your friend. / Those are their pencils.
・Stage1Lesson18unit68
That is not our car. / Is he your friend? / Are those their pencils?
・Stage1Lesson18unit69
my sister's friend / my sisters' friend
・Stage1Lesson18unit70
This is your parents' car. / This isn't your parents' car. / Is this your parents' car?
・Stage1Lesson18unit71
This dog is Blackie. That cat is kitty. These dogs are my friends. Those cats are my friends.
・Stage1Lesson18unit72
my / your / his / her / our / your / their / my mother's camera / my parents' camera
・Stage1Lesson19unit73
This is ours. / This is yours. / This is theirs.
・Stage1Lesson19unit74
These are ours. / These aren't yours. / Are these theirs?
・Stage1Lesson19unit75
This is my parents'. / These are not his friends'. / Is that her sisters'?
・Stage1Lesson19unit76
This is my parents'. / This is my parents' piano.
・Stage1Lesson19unit77
mine / yours / his / hers / ours / yours / theirs / my mothers' / my parents'
・Stage1Lesson20unit78
診断テスト
・Stage2Lesson1unit1
run/study/sing/jump/eat/drink
・Stage2Lesson1unit2
I study English everyday. I like English.
・Stage2Lesson1unit3
I know her. I know them.
・Stage2Lesson1unit4
I know Tom. He knows Tom.
・Stage2Lesson1unit5
I study English. I am Tom.
・Stage2Lesson2unit6
I like sushi. I don't like raw fish.
・Stage2Lesson2unit7
I don't know him. He doesn't speak a word.
・Stage2Lesson3unit8
Do you know Kaoru? Do they have a car?
・Stage2Lesson3unit9
Yes, I do. / No, I do not.
・Stage2Lesson3unit10
Does she like tea? Does he drink coffee?
・Stage2Lesson3unit11
Yes, she does. / No, she doesn't.
・Stage2Lesson4unit12
主語と一般動詞
・Stage2Lesson4unit13
She has a nice bag. Ms. Smith teaches English.
・Stage2Lesson4unit14
一般動詞の肯定文・否定文・疑問文
・Stage2Lesson4unit15
一般動詞の文に答える
・Stage2Lesson4unit16
いろいろなカタチの人称代名詞
・Stage2Lesson4unit17
英語の文の作り方
・Stage2Lesson5unit18
診断テスト
・Stage3lesson1unit1
Who is that girl?
・Stage3lesson1unit2
Who is she ? / She is Kaoru.
・Stage3lesson1unit3
Who is she? - She is my sister.
・Stage3lesson1unit4
Who drives this car?
・Stage3lesson1unit5
Who drives this car? - Bob does.
・Stage3lesson1unit6
Whose dog is that?
・Stage3lesson1unit7
Whose dog is that? - It's mine.
・Stage3Lesson2unit8
What is this? - It's Tom's book.
・Stage3Lesson2unit9
What do you collect? - I collect stamps.
・Stage3Lesson2unit10
What subject do you like? - I like math.
・Stage3Lesson3unit11
確認テスト
・Stage3Lesson4unit12
I was a student. / You were a child. / She was a nurse.
・Stage3Lesson4unit13
He was not a fire fighter ten years ago. / They were not friends.
・Stage3Lesson4unit14
Were you a nurse ten years ago? Yes, I was. / No, I wasn't.
・Stage3Lesson5unit15
I called you yesterday. / He played with Judy.
・Stage3Lesson5unit16
I did not watch TV last night. / He didn't call Kaoru yesterday.
・Stage3Lesson5unit17
Did you watch TV yesterday? / Did she visit Kyoto last year?
・Stage3Lesson5unit18
Did you watch TV yesterday? Yes, I did. / No, I didn't.
・Stage3Lesson6unit19
I bought it last Sunday.
・Stage3Lesson6unit20
I saw you yesterday. I didn't see you yesterday.
・Stage3Lesson6unit21
Did you have breakfast? / Did she catch a cold last Monday?

中学国語:
・オリエンテーションオリエンテーションオリエンテーション
・ステージ1Lesson1unit1
主語と述語を把握しよう
・ステージ1Lesson2unit1
「修飾語」とは何か?

中学数学:
・ステージ0Lesson1Unit1
符号のついた数
・ステージ0Lesson2Unit1
数直線
・ステージ0Lesson2Unit2
正負の数の大小
・ステージ0Lesson2Unit3
絶対値
・ステージ0Lesson3Unit1
同符号同士の加法
・ステージ0Lesson3Unit2
異符号同士の加法
・ステージ0Lesson3Unit3
小数・分数の加法


【弱点】
なし

海外.png

nice!(7)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

120万アクセス突破感謝特別企画 [感謝]

 本日、アクセスが120万を超えました。皆さん、ありがとうございます。
2017年7月15日から8月31日までに通学部に入会される方は入会金(21600円)を
免除いたしますので、西早稲田、戸山、高田馬場、大久保、百人町にお住まいの皆さん、
副都心線の西早稲田駅及び東新宿駅、山手線新大久保駅をご利用の皆さん、
是非、この機会にご検討くださいませ。

小学校国語:文章をスッキリさせる言葉
http://surala.jp/trial/flash/japanese/japanese_elementary/index.html



数学検定の模擬試験.jpg

nice!(8)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:修飾語の種類など:2017年7月7日から13日 [すらら]

【学習期間】
2017/07/07~2017/07/13


【学習時間】
6時間44分12秒


【学習項目】
中学英語:
・身近なものを英語で言ってみよう①
・Pre-lessonlesson2unit1
身近なものを英語で言ってみよう②
・Pre-lessonlesson3unit1
アルファベットの練習①
・Stage1Lesson1unit1
This is America. That is Japan.
・Stage1Lesson1unit2
This is Mike. That is Alice.
・Stage1Lesson1unit3
This is a bone. That is a cat.
・Stage1Lesson1unit4
This is a strawberry. That is an apple.
・Stage1Lesson1unit5
英語の文のルール
・Stage1Lesson2unit6
This is not a bone. That is not Tom.
・Stage1Lesson2unit7
This is an apple. That is not an apple.
・Stage1Lesson2unit8
This isn't a cap. That isn't a table.
・Stage1Lesson3unit9
Is this a watch? Is that a clock?
・Stage1Lesson3unit10
Yes, it is. No, it is not.

中学国語:
・オリエンテーションオリエンテーションオリエンテーション
・ステージ1Lesson1unit1
主語と述語を把握しよう
・ステージ1Lesson2unit1
「修飾語」とは何か?
・ステージ1Lesson2unit2
修飾語の種類と言葉のつながりを把握する手順
・ステージ1Lesson3unit1
主語の省略とは何か?
・ステージ1Lesson3unit2
主語省略をつかむには?

中学数学:
・PrelessonLesson1Unit1
3桁以上の乗法・除法
・PrelessonLesson2Unit1
加法と減法
・ステージ0Lesson1Unit1
符号のついた数
・ステージ0Lesson2Unit1
数直線
・ステージ0Lesson2Unit2
正負の数の大小
・ステージ0Lesson2Unit3
絶対値
・ステージ0Lesson3Unit1
同符号同士の加法
・ステージ0Lesson3Unit2
異符号同士の加法


【弱点】
国語:
・「主語」の把握

海外.png
nice!(7)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

命題の真偽と集合など(2017/07/04~2017/07/10) [すらら]

【学習期間】
2017/07/04~2017/07/10


【学習時間】
6時間54分33秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage1Lesson4Unit5
群動詞の受動態
・H_Stage2Lesson1Unit1
準動詞とは?
・H_Stage2Lesson1Unit2
句とは?
・H_Stage2Lesson2Unit1
主語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit2
主格補語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit3
目的語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit4
形式主語と形式目的語
・H_Stage2Lesson3Unit1
目的補語としての不定詞
・H_Stage2Lesson3Unit2
目的補語としての不定詞の受動態
・H_Stage2Lesson3Unit3
目的補語としての原形不定詞・・・知覚動詞
・H_Stage2Lesson3Unit4
目的補語としての原形不定詞 ・・・使役動詞
・H_Stage3Lesson1Unit1
『節』の理解

高校数学:
・H_Stage4Lesson1Unit4
集合の要素の個数
・H_Stage4Lesson2Unit1
命題と条件
・H_Stage4Lesson2Unit2
命題の真偽と集合
・H_Stage4Lesson2Unit3
否定①否定と条件の合成
・H_Stage15Lesson1Unit1
場合の数
・H_Stage15Lesson2Unit1
順列
・H_Stage15Lesson2Unit2
条件付きの順列


【弱点】
なし

TOEIC対策.png
nice!(6)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

群動詞の受動態、主語としての不定詞など:2017/07/02~2017/07/08 [すらら]

学習期間】
2017/07/02~2017/07/08


【学習時間】
6時間07分19秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage1Lesson4Unit4
SVOCの受動態
・H_Stage1Lesson4Unit5
群動詞の受動態
・H_Stage2Lesson1Unit1
準動詞とは?
・H_Stage2Lesson1Unit2
句とは?
・H_Stage2Lesson2Unit1
主語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit2
主格補語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit3
目的語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit4
形式主語と形式目的語
・H_Stage2Lesson3Unit1
目的補語としての不定詞
・H_Stage3Lesson1Unit1
『節』の理解

高校数学:
・H_Stage4Lesson1Unit4
集合の要素の個数
・H_Stage4Lesson2Unit1
命題と条件
・H_Stage4Lesson2Unit2
命題の真偽と集合
・H_Stage4Lesson2Unit3
否定①否定と条件の合成
・H_Stage15Lesson1Unit1
場合の数
・H_Stage15Lesson2Unit1
順列


【弱点】
なし

TOEIC対策.png
nice!(8)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

評論長文の論理的構造など:2017/07/01~2017/07/07 [すらら]

【学習期間】
2017/07/01~2017/07/07


【学習時間】
7時間39分26秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage4Lesson13unit32
Birds fly. I am in the living room.

中学国語:
・ステージ2Lesson19unit3
文章の要約にトライしよう
・ステージ2Lesson23unit1
主張の具体例を把握しよう②(対比を含む具体例)
・ステージ2Lesson31unit1
心情把握④:総合的に判断しよう
・ステージ2Lesson32unit1
実践問題にトライしよう
・ステージ3Lesson33unit1
評論長文の論理構造①(基本的構造の理解)
・ステージ3Lesson34unit1
評論長文の論理構造②(対比を含む構造)
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)

中学数学:
・ステージ13Lesson6Unit2
円柱・球の表面積
・ステージ14Lesson6Unit1
平行四辺形の定義と定理
・ステージ14Lesson6Unit2
平行四辺形の性質
・ステージ14Lesson7Unit1
いろいろな四角形
・ステージ14Lesson8Unit1
平行線と面積


【弱点】
国語:
・意味上の重要度判断
・段落の話題把握
・長文の論理構造の把握
・著者の主張をつかむ手順
・長文読解の手順(基本形)

算数/数学:
・扇形の弧の長さと面積

数学検定の実力診断テスト.png
nice!(7)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

直接的な心情表現など:2017/06/28~2017/07/04 [すらら]

【学習期間】
2017/06/28~2017/07/04


【学習時間】
6時間24分39秒

【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson7unit24
Look at that swimming girl. Look at that girl swimming in the river.
・Stage5Lesson7unit25
It's a broken computer. It's a computer made in Japan.

中学国語:
・ステージ2Lesson19unit3
文章の要約にトライしよう
・ステージ2Lesson23unit1
主張の具体例を把握しよう②(対比を含む具体例)
・ステージ2Lesson28unit1
心情把握①:直接的な心情表現をおさえよう
・ステージ2Lesson29unit1
心情把握②:セリフや行動・表情をおさえよう
・ステージ2Lesson30unit1
心情把握③:風景描写をおさえよう
・ステージ2Lesson31unit1
心情把握④:総合的に判断しよう
・ステージ2Lesson32unit1
実践問題にトライしよう

中学数学:
・ステージ13Lesson6Unit2
円柱・球の表面積
・ステージ14Lesson5Unit1
直角三角形
・ステージ14Lesson6Unit1
平行四辺形の定義と定理
・ステージ14Lesson6Unit2
平行四辺形の性質


【弱点】
国語:
・意味上の重要度判断

算数/数学:
・扇形の弧の長さと面積


【目標実施状況】
すらら
 : 25 / 54ユニット 46%

数学検定の模擬試験.jpg数学検定の模擬試験.jpg
nice!(8)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

自動詞と他動詞など:2017/06/27~2017/07/03 [すらら]

【学習期間】
2017/06/27~2017/07/03


【学習時間】
3時間38分54秒
【学習項目】
高校英語:
・H_Stage1Lesson4Unit1
自動詞と他動詞

中学国語:
・オリエンテーションオリエンテーションオリエンテーション
・ステージ1Lesson1unit1
主語と述語を把握しよう

中学数学:
・ステージ10Lesson3Unit1
グラフから直線の式を求める
・ステージ10Lesson3Unit2
「傾き」と「一点の座標」から直線の式を求める
・ステージ10Lesson3Unit3
2点から直線の式を求める
・ステージ10Lesson4Unit1
一次関数と方程式


【弱点】
なし
海外.png
nice!(7)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

2017年06月|2017年07月 |- ブログトップ