So-net無料ブログ作成
検索選択

中学国語:評論長文の論理構造など(2017年8月3日から10日) [すらら]

【学習期間】
2017/08/04~2017/08/10


【学習時間】
4時間06分41秒


【学習項目】
中学国語:
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)
・ステージ3Lesson36unit1
評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)
・ステージ3Lesson37unit1
長文の要約
・ステージ3Lesson40unit1
一場面の心情把握
・ステージ3Lesson41unit1
場面変化と心情変化
・ステージ3Lesson42unit1
新たな人物の登場と心情変化

中学数学:
・ステージ15Lesson2Unit1
相似比と比の計算
・ステージ15Lesson6Unit1
相似な図形の面積比


【弱点】
国語:
・著者の主張をつかむ手順
・長文読解の手順(基本形)
・長文の論理構造(著者の主張A以外に、もうひとつの著者の主張Bがでてくるパターン)
・長文の要約手順
・直接的な心情表現の把握

算数/数学:
・「相似な図形の対応する角の性質」の理解


【目標実施状況】
すらら
 : 15 / 16ユニット 94%
国内特許すらら.jpg

nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学数学:相似比と比の計算など(2017年8月3日から10日) [すらら]

【学習期間】
2017/08/03~2017/08/09


【学習時間】
4時間48分14秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage6Lesson12unit36
Kaoru is the girl who came to America last year.

中学国語:
・ステージ3Lesson34unit1
評論長文の論理構造②(対比を含む構造)
・ステージ3Lesson35unit1
評論長文の論理構造③(反対意見を含む構造)
・ステージ3Lesson36unit1
評論長文の論理構造④(新たな主張を含む構造)
・ステージ3Lesson37unit1
長文の要約
・ステージ3Lesson40unit1
一場面の心情把握
・ステージ3Lesson41unit1
場面変化と心情変化

中学数学:
・ステージ15Lesson2Unit1
相似比と比の計算
・ステージ15Lesson6Unit1
相似な図形の面積比


【弱点】
英語:
・前置詞+名詞
・目的格の関係代名詞(whom)

国語:
・著者の主張をつかむ手順
・長文読解の手順(基本形)
・長文の論理構造(著者の主張A以外に、もうひとつの著者の主張Bがでてくるパターン)
・長文の要約手順
・直接的な心情表現の把握

算数/数学:
・「相似な図形の対応する角の性質」の理解


【目標実施状況】
すらら
 : 14 / 16ユニット 88%

数学検定の模擬試験.jpg
nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

高校英語:現在分詞と過去分詞など(2017年8月1日から8月7日) [すらら]

【学習期間】
2017/08/01~2017/08/07


【学習時間】
5時間30分09秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage2Lesson9Unit3
『譲歩』
・H_Stage2Lesson9Unit4
『付帯状況』・『動作の連続』
・H_Stage2Lesson9Unit5
現在分詞と過去分詞の使い分け
・H_Stage2Lesson9Unit6
まとめ
・H_Stage2Lesson10Unit1
分詞構文の否定形
・H_Stage2Lesson10Unit2
分詞構文の完了形
・H_Stage2Lesson10Unit3
独立分詞構文(分詞の意味上の主語)
・H_Stage2Lesson10Unit4
withで始まる付帯状況構文

中学国語:
・ステージ1Lesson5unit3
対立主張を示す文末表現
・ステージ1Lesson6unit1
一文を図式化しよう
・ステージ1Lesson7unit1
一文を要約しよう(構造上の重要度把握)
・ステージ1Lesson7unit2
一文を要約しよう(意味上の重要度把握)
・ステージ1Lesson8unit1
単文と重文・複文の違いを理解しよう

中学数学:
・ステージ0Lesson4Unit1
正負の数の減法

高校数学:
・H_Stage9Lesson2Unit1
弧度法(ラジアン)
・H_Stage15Lesson3Unit1
組合せ
・H_Stage16Lesson1Unit1
データの代表値


【弱点】
国語:
・意味上の重要度判断

算数/数学:
・中央値の求め方
④高校生.gif

nice!(10)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:文構造の把握など(2017年7月31日から8月6日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/31~2017/08/06


【学習時間】
9時間37分44秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage6Lesson16unit53
He is so rich that he can travel around the world.
・Stage6Lesson16unit54
He is rich enough to travel around the world. He is too old to run fast.
・Stage6Lesson16unit55
I like both coffee and tea. Please come either on Mondday or on Tuesday.
・Stage6Lesson16unit56
I do not like both coffee and tea. / I do not like either coffee or tea.
・Stage6Lesson16unit57
Do you like both coffee and tea? No, I don't. I like tea but I don't like coffee.
・Stage6Lesson16unit58
Kaoru is not American but Japanease. Kaoru speaks not only English but also French.
・Stage6Lesson17unit59
確認テスト

高校英語:
・H_Stage2Lesson2Unit1
主語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit2
主格補語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit3
目的語としての不定詞
・H_Stage2Lesson2Unit4
形式主語と形式目的語
・H_Stage2Lesson3Unit1
目的補語としての不定詞
・H_Stage2Lesson3Unit2
目的補語としての不定詞の受動態

中学国語:
・ステージ1Lesson2unit1
「修飾語」とは何か?
・ステージ1Lesson2unit2
修飾語の種類と言葉のつながりを把握する手順
・ステージ1Lesson3unit1
主語の省略とは何か?
・ステージ1Lesson3unit2
主語省略をつかむには?
・ステージ1Lesson4unit1
言葉と言葉のつなりがりを把握しよう
・ステージ1Lesson5unit1
文の意味は文末表現で決まる・筆者の主張を強く示す文末表現
・ステージ1Lesson5unit2
筆者が確信をもてていないことを示す文末表現
・ステージ1Lesson5unit3
対立主張を示す文末表現
・ステージ1Lesson6unit1
一文を図式化しよう
・ステージ1Lesson7unit1
一文を要約しよう(構造上の重要度把握)
・ステージ1Lesson7unit2
一文を要約しよう(意味上の重要度把握)
・ステージ1Lesson8unit1
単文と重文・複文の違いを理解しよう
・ステージ1Lesson9unit1
「文の成分」とは何か?
・ステージ1Lesson10unit1
復習・接続助詞ってどんなもの?・接続部ってどんなもの?

高校数学:
・H_Stage0Lesson1Unit1
多項式とは何か
・H_Stage0Lesson2Unit5
多項式の除法
・H_Stage0Lesson3Unit1
因数分解①
・H_Stage0Lesson6Unit1
絶対値
・H_Stage1Lesson1Unit1
約数と倍数


【弱点】
英語:
・enough to・・・
・第2文型
・「~しましょう」と誘う表現:How about?

国語:
・文構造の把握
・意味上の重要度判断
・「主語」および「述語」の正確な把握

算数/数学:
・文字式の加減
・単項式の係数と次数
・特定の文字に着目したときの係数と次数
・多項式の次数

数学検定の模擬試験.jpg
nice!(9)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:評論長文の論理構造など(2017年7月28日から8月3日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/28~2017/08/03


【学習時間】
6時間31分27秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson11unit35
I buy a book to read. / That girl playing the piano is Kaoru. / Playing tennis is her hobby. / I bought a computer made in Japan.
・Stage6Lesson10unit31
Look at the dog that is running. Look at the dogs that are running.
・Stage6Lesson12unit36
Kaoru is the girl who came to America last year.

中学国語:
・ステージ2Lesson19unit3
文章の要約にトライしよう
・ステージ3Lesson33unit1
評論長文の論理構造①(基本的構造の理解)
・ステージ3Lesson34unit1
評論長文の論理構造②(対比を含む構造)
・ステージ4Lesson49unit1
評論
・ステージ4Lesson49unit2
小説
・ステージ4Lesson50unit1
評論
・ステージ4Lesson50unit2
小説

中学数学:
・ステージ13Lesson6Unit2
円柱・球の表面積


【弱点】
英語:
・目的格の関係代名詞(whom)
・目的格の関係代名詞(which)
・所有格の関係代名詞(whose)
・主格の関係代名詞(who)
・動名詞
・現在分詞(形容詞的用法)
・前置詞+名詞

国語:
・意味上の重要度判断
・著者の主張をつかむ手順

算数/数学:
・「円柱の底面積」の求め方
・「円柱の側面の横の長さ」の求め方


【目標実施状況】
すらら
 : 45 / 54ユニット 83%

海外.png
nice!(13)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

高校英語:補語としての分詞など(2017年7月27日から8月2日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/27~2017/08/02


【学習時間】
4時間54分12秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage2Lesson8Unit3
形容詞的用法の分詞➁
・H_Stage2Lesson8Unit4
補語としての分詞①
・H_Stage2Lesson8Unit5
補語としての分詞②
・H_Stage2Lesson8Unit6
補語としての分詞③
・H_Stage2Lesson9Unit1
『原因』・『理由』と『時』
・H_Stage2Lesson9Unit2
『時』と『条件』
・H_Stage2Lesson9Unit3
『譲歩』
・H_Stage2Lesson9Unit4
『付帯状況』・『動作の連続』

中学国語:
・ステージ1Lesson5unit1
文の意味は文末表現で決まる・筆者の主張を強く示す文末表現
・ステージ1Lesson5unit2
筆者が確信をもてていないことを示す文末表現
・ステージ1Lesson5unit3
対立主張を示す文末表現
・ステージ1Lesson6unit1
一文を図式化しよう

高校数学:
・H_Stage9Lesson2Unit1
弧度法(ラジアン)
・H_Stage14Lesson2Unit2
等差数列の和
・H_Stage14Lesson3Unit1
等比数列


【弱点】
なし
海外.png

nice!(12)  コメント(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:評論など(2017年7月26日から8月1日) [すらら]

学習期間】
2017/07/26~2017/08/01


【学習時間】
6時間12分38秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson11unit35
I buy a book to read. / That girl playing the piano is Kaoru. / Playing tennis is her hobby. / I bought a computer made in Japan.
・Stage6Lesson11unit34
I met the boy whose name I don't know.
・Stage6Lesson12unit35
He is the boy who came to Tom's house last night.
・Stage6Lesson12unit36
Kaoru is the girl who came to America last year.

中学国語:
・ステージ2Lesson19unit3
文章の要約にトライしよう
・ステージ4Lesson48unit1
評論
・ステージ4Lesson48unit2
小説
・ステージ4Lesson49unit1
評論
・ステージ4Lesson49unit2
小説
・ステージ4Lesson50unit1
評論
・ステージ4Lesson50unit2
小説

中学数学:
・ステージ13Lesson6Unit2
円柱・球の表面積


【弱点】
英語:
・目的格の関係代名詞(whom)
・目的格の関係代名詞(which)
・所有格の関係代名詞(whose)
・主格の関係代名詞(who)
・動名詞
・現在分詞(形容詞的用法)

国語:
・意味上の重要度判断

算数/数学:
・「円柱の底面積」の求め方
・「円柱の側面の横の長さ」の求め方


【目標実施状況】
すらら
 : 41 / 54ユニット 76%

国内特許すらら.jpg
nice!(11)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学英語:現在完了など(2017年7月24日から30日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/24~2017/07/30


【学習時間】
17時間42分37秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage5Lesson1unit6
He is the tallest in his school. Kaoru is the youngest of three girls.
・Stage5Lesson1unit7
This actor is the most famous in the U.S.A. That picture is the most expensive in the world.
・Stage5Lesson1unit8
He is the tallest boy in my class. This is the most expensive car in this shop.
・Stage5Lesson2unit9
確認テスト
・Stage5Lesson3unit10
To become a doctor is my dream. It is fun to collect old stamps.
・Stage5Lesson3unit11
My dream is to become a doctor. His hobby is to read books.
・Stage5Lesson3unit12
I want to drink. I like to play tennis.
・Stage5Lesson3unit13
To become a flight attendant is my dream. / My dream is to become an animal doctor. / I want to travel around the world.
・Stage5Lesson3unit14
I want something to drink. I buy something hot to eat.
・Stage5Lesson3unit15
I'll study hard to become an animal doctor. I'm very glad to hear that.
・Stage5Lesson4unit16
I like singing. His hobby is collecting stamps.
・Stage5Lesson5unit17
確認テスト
・Stage5Lesson6unit18
My room is cleaned everyday by my mother. English is studied by many people.
・Stage5Lesson6unit19
This new dress was made by her mother. / The letter was written by her. / These papers were cut by Tom.
・Stage5Lesson6unit20
My mother cleans my room. My room is cleaned by my mother.
・Stage5Lesson6unit21
I was given this book by Kaoru. / This book was given to me by Kaoru. / She is called Kaoru by us.
・Stage5Lesson6unit22
My room is not cleaned by my mother. Is your room cleaned by your mother?
・Stage5Lesson6unit23
How many people were invited to the party? / Who was killed at the party? / How many people were invited to the party?
・Stage5Lesson7unit24
Look at that swimming girl. Look at that girl swimming in the river.
・Stage5Lesson7unit25
It's a broken computer. It's a computer made in Japan.
・Stage5Lesson8unit26
This is your bicycle, isn't it? You aren't a doctor, are you?
・Stage5Lesson8unit27
You usually ride to school, don't you? She doesn't swim, does she?
・Stage5Lesson9unit28
確認テスト
・Stage5Lesson10unit29
I like coffee better than tea. I like coffee the best of all drinks.
・Stage5Lesson10unit30
Which do you like better, coffee or tea? I like coffee better.
・Stage5Lesson10unit31
Tom runs as fast as possible. Tom ran as fast as he could.
・Stage5Lesson10unit32
She is twice as old as Tom. My grandfather is three times as old as Tom.
・Stage5Lesson10unit33
Mike is one of the tallest boys in his class. Mt. Fuji is one of the most beautiful mountains in Japan.
・Stage5Lesson10unit34
He is taller than any other boy in his class.
・Stage5Lesson11unit35
I buy a book to read. / That girl playing the piano is Kaoru. / Playing tennis is her hobby. / I bought a computer made in Japan.
・Stage5Lesson11unit36
I know what to say. My mother doesn't know how to use this computer.
・Stage5Lesson11unit37
I want to sing. I enjoy singing.
・Stage5Lesson11unit38
I will remember to see her tomorrow. I remember seeing her yesterday.
・Stage5Lesson11unit39
I am too tired to run. / She is young enough to work. / I would like to drink.
・Stage5Lesson12unit40
確認テスト
・Stage6Lesson1unit1
I have lost my mobile phone.
・Stage6Lesson1unit2
I have just finished my homework. She has already had a breakfast.
・Stage6Lesson1unit3
She has not washed the dishes yet. / Have you finished your homework yet? - Yes, I have. - No, I haven't. / No, not yet.
・Stage6Lesson1unit4
I have lived here for 6 months. I've known her since 1999.
・Stage6Lesson1unit5
How long have you lived in New York? - I have lived in New York since last year. / I have not seen them for a long time.
・Stage6Lesson1unit6
I have got full marks on the test 100 times. / She has often visited the zoo. / I have met her before.
・Stage6Lesson1unit7
I have been to New York twice. He has gone to New York.
・Stage6Lesson1unit8
I have never seen the movie. Have you ever played golf?
・Stage6Lesson1unit9
How often have you met him? - Three times. / How many times have you been to Kyoto? - Never.
・Stage6Lesson1unit10
現在完了形の作り方
・Stage6Lesson2unit11
確認テスト
・Stage6Lesson3unit12
Is Kaoru American or Japanese? / You can sit or stand here.
・Stage6Lesson3unit13
They are Tom and Kaoru. He will go and buy a book at the bookstore.
・Stage6Lesson3unit14
Kaoru likes to drink tea and to eat cake. / Tom likes watching baseball and he plays baseball.
・Stage6Lesson3unit15
I like dogs but my mother likes cats.
・Stage6Lesson3unit16
She has lived in Japan for ten years, so she can speak Japanese well.
・Stage6Lesson4unit17
I know that your family is loved by everybody.
・Stage6Lesson4unit18
I'm afraid that I won't be able to speak well.
・Stage6Lesson5unit19
When I got home, it began to rain.
・Stage6Lesson5unit20
Before I got home, it began to rain.
・Stage6Lesson5unit21
I waited until it stopped raining.
・Stage6Lesson5unit22
If you are hungry, you can eat this.
・Stage6Lesson5unit23
Because it was cheap, I bought this bicycle.
・Stage6Lesson6unit24
I know who she is. / I know when she came home. / I know who lives here.
・Stage6Lesson7unit25
確認テスト
・Stage6Lesson8unit26
I know the boy who lives here. Can you see the boy who is skating on the lake?
・Stage6Lesson8unit27
Look at the dog which is running around Tom. He uses a computer which is made in Japan.
・Stage6Lesson9unit28
Tom is the boy whom I met at the party. Tom is the boy whom Kaoru likes very much.
・Stage6Lesson9unit29
This is the book which I bought last week. Blackie is eating the bone which Tom gave to him.
・Stage6Lesson10unit30
Susan is the girl that lives near my house. Blackie is eating the bone that Tom gave to him.
・Stage6Lesson10unit31
Look at the dog that is running. Look at the dogs that are running.
・Stage6Lesson10unit32
Tom is the boy Kaoru likes very much.
・Stage6Lesson11unit33
Kaoru is the girl whose hobby is bird watching.
・Stage6Lesson11unit34
I met the boy whose name I don't know.
・Stage6Lesson12unit35
He is the boy who came to Tom's house last night.
・Stage6Lesson12unit36
Kaoru is the girl who came to America last year.
・Stage6Lesson13unit37
確認テスト
・Stage6Lesson14unit38
Why don't you play tennis? How about playing tennis?
・Stage6Lesson14unit39
How many friends do you have? / How much is it? / How many people live there?
・Stage6Lesson15unit40
I'll give you some of these flowers. Some of this meat is bad.
・Stage6Lesson15unit41
She gave him something. Somebody called my name.
・Stage6Lesson15unit42
I don't have any money. Did you read any these books?
・Stage6Lesson15unit43
Did she give him anything? I didn't see anybody in the park.
・Stage6Lesson15unit44
I have no money. / I have nothing now. / I saw nobody.
・Stage6Lesson15unit45
This computer is old, and I must buy a new one.
・Stage6Lesson15unit46
Did you do it yourself? He saw himself in the mirror.
・Stage6Lesson16unit47
名詞・形容詞・副詞のカタマリ
・Stage6Lesson16unit48
That Kaoru lived in Japan is true.
・Stage6Lesson16unit49
It is true that Kaoru lived in Japan.
・Stage6Lesson16unit50
It is very important to learn about computers.
・Stage6Lesson16unit51
Kaoru is the girl who came from Japan last year.
・Stage6Lesson16unit52
Though I am poor, I am happy. She speaks as if she is singing.

高校国語:
・H_Stage1Lesson24unit1
基本原則を理解しよう


【弱点】
英語:
・イコールのbe 「主語+be動詞+形容詞・名詞」
・第1文型
・不定詞の名詞的用法
・不定詞の副詞的用法
・最上級
・最上級と比較級の書き換え
・第3文型
・疑問詞+不定詞
・接続詞before
・接続詞until
・動名詞
・前置詞+名詞
・主格の関係代名詞(who)
・How many~?
・not ~ any of
・There is / There are の疑問文
・There is / There areの肯定文
・一般動詞の命令文( Please )
・接続詞though
・進行形

④高校生.gif
nice!(11)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

中学国語:小説など(2017年7月23日から29日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/23~2017/07/29


【学習時間】
6時間47分49秒


【学習項目】
中学英語:
・Stage6Lesson10unit31
Look at the dog that is running. Look at the dogs that are running.
・Stage6Lesson10unit32
Tom is the boy Kaoru likes very much.
・Stage6Lesson11unit33
Kaoru is the girl whose hobby is bird watching.
・Stage6Lesson11unit34
I met the boy whose name I don't know.
・Stage6Lesson12unit35
He is the boy who came to Tom's house last night.
・Stage6Lesson12unit36
Kaoru is the girl who came to America last year.

中学国語:
・ステージ4Lesson46unit2
小説
・ステージ4Lesson47unit1
評論
・ステージ4Lesson47unit2
小説
・ステージ4Lesson48unit1
評論
・ステージ4Lesson48unit2
小説
・ステージ4Lesson49unit1
評論
・ステージ4Lesson49unit2
小説

中学数学:
・ステージ15Lesson5Unit1
中点連結定理
・ステージ15Lesson6Unit1
相似な図形の面積比
・ステージ15Lesson6Unit2
相似な図形の体積比


【弱点】
英語:
・whatを使ったbe動詞の疑問文「~は何ですか。」
・所有格の関係代名詞(whose)
・主格の関係代名詞(who)
・目的格の関係代名詞(whom)
・目的格の関係代名詞(which)

算数/数学:
・「相似な図形の対応する角の性質」の理解


【目標実施状況】
すらら
 : 35 / 38ユニット 92%

海外.png

nice!(7)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

高校数学:ベクトルの基本と加法など(2017年7月22日から28日) [すらら]

【学習期間】
2017/07/22~2017/07/28


【学習時間】
5時間30分35秒


【学習項目】
高校英語:
・H_Stage2Lesson7Unit2
動名詞の否定形
・H_Stage2Lesson7Unit3
動名詞の完了形
・H_Stage2Lesson7Unit4
不定詞と動名詞①
・H_Stage2Lesson7Unit5
不定詞と動名詞②
・H_Stage2Lesson7Unit6
動名詞の重要構文
・H_Stage2Lesson8Unit1
分詞の形と使い方
・H_Stage2Lesson8Unit2
形容詞的用法の分詞➀
・H_Stage2Lesson8Unit3
形容詞的用法の分詞➁
・H_Stage2Lesson8Unit4
補語としての分詞①

中学国語:
・ステージ1Lesson5unit1
文の意味は文末表現で決まる・筆者の主張を強く示す文末表現

高校数学:
・H_Stage11Lesson1Unit1
ベクトルの基本と加法
・H_Stage14Lesson1Unit1
数列の基本事項
・H_Stage14Lesson2Unit1
等差数列
・H_Stage14Lesson2Unit2
等差数列の和

海外.png
nice!(11)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び